Tuesday, December 8, 2009

Latihan e-Services Komuniti

LATAR BELAKANG
Latihan e-Services untuk Pengurus\, Penolong Pengurus dan dua orang wakil dari setiap PID telah selesai dilaksanakan. Latihan tersebut telah diadakan secara berperingkat iaitu :


Fasa 1
Latihan Portal PID telah diadakan di tiga lokasi iaitu Pusat Latihan UiTM, Perak (15-16 Disember 2008), Gem Beach Hotel, Terengganu (13-14 Februari 2009) dan Tanjung bungah Beach Hotel, Pulau Pinang (5-8 Mac 2009).

Fasa 2
Latihan e-government, e-commerce dan e-learning yang telah diadakan di Tanjung Bungah Beach Hotel, Pulau Pinang (5-8 Mac 2009).


OBJEKTIF & SASARAN
Latihan e-services Fasa 3 yang akan dilakukan di PID bertujuan untuk menggalakkan komuniti menggunakan PID bagi mengakses pelbagai perkhidmatan elektronik dan menggunakan Portal PID dengan sepenuhnya.

Latihan e-Services Fasa 3 di PIDKK
Latihan e-Services Fasa 3 di PIDKK telah berlangsung selama 6 hari bermula 15hb Jun hingga 20hb Jun 2009. Penyertaan daripada komuniti dan usahawan-usahawan Kuala Kurau begitu menggalakkan. Aktiviti berjalan lancar dengan kerjasama sepenuhnya dari AJK PID, komuniti dan usahawan-usahawan di Kuala Kurau. Sepanjang berlangsungnya program, aktiviti yang dijalankan adalah memperkenalkan fungsi-fungsi Portal PID.


Paparan video semasa eServices Fasa 3 berlangsung

No comments:

Post a Comment